Projecte Krei24

Krei24 – A la recerca de la creativitat en l’àmbit de la cultura

(pla estratègic bàsic per una Comunitat Virtual)

Elements a tenir presents prèviament:

  1. Suport i compromís dels departaments o col·laboradors implicats
  2. Coordinació: establir les pautes de comunicació del propi equip que girarà al voltant de les social media: via mail i reunió personal cada X temps.
  3. Orientació horitzontal: el pla s’ha d’elaborar tenint en compte una estroctura horitzontal entre empresa i client. Ens basarem en la honestedat, la transparència i l’ús d’un llenguatge adequat.
  4. Participació activa: elaboració d’estratègies per contribuir a la participació. Concursos, llançar preguntes, generar discussions… Aquesta participació ha de ser valorada. Han de notar que hi ha algú darrera o allò donarà una imatge de precarietat difícil d’arreglar). El CM ha de comunicar, dinamitzar, escoltar, conversar, investigar, analitzar i treure conclusions.
  5. Llenguatge i to: El llenguatge i el to han de respondre als dels seus usuaris.
  6. El contingut és el rei: cal que el contingut sigui original, actualitzat, interessant, comprensiu, didàctic, correcte, amè, rellevant, exclusiu i enllaçable.

El pla estratègic bàsic

  1. objectius.
  • Vendre la meva pròpia marca per trobar o generar una feina.
  • Possessionar-me professionalment com un expert en el tema a nivell local.
  • Generar sinergies entre individus i les seves idees.
  1. Com?

Web, revista, 2.0 (facebook i twitter).

Linkedin i Google+

Fases

Fase 0 – Promoció personal, recerca de feina.

Preparació de la web amb el meu portafolis i fusió dels 3 blocs personals en 1.

Edició de la revista número 0 (mostra).

Issuu: La revista recollirà els posts de cada 6 mesos i serà enviada per correu als seus subscriptors gratuïtament. Cada cop que surti es farà una campanya per altres mitjans de comunicació i distribució amb la presentació del seu contingut.

Fase 1 – Constitució. Els usuaris busquen valor.

Web: Posada en marxa de la web.

Es farà un pla a 6 mesos vista de totes les persones que es voldrà entrevistar i els festivals a seguir. El compromís serà d’1 post al més (es poden penjar notícies curtes cada setmana).

Facebook: grup de facebook com a lloc de contacte, diàleg i discussió de temes. Les notícies més immediates es donaran per allà. Espai menys formal. Si es veiés que facebook cau es traslladaria l’acció a google+.

Twitter: per anunciar moviments. S’enllaçarà el que calgui.

Fase 2 –  Formació: les relacions entre els usuaris i amb la comunitat s’estableixen.

Salt a la empresa i espai public gironí o més enllà.

Linkedin: es crearà un grup i es mirarà de participar a llocs d’interès per buscar grups i persones amb objectius similars. Pont entre persones i persones o persones i empreses.

Promoció: es farà un llistat exhaustiu on es donarà a conèixer la web a través dels seus posts o altres elements que puguin servir d’esquer als internautes.

En aquesta fase s’establirà un càlcul del ROR i/o del ROI amb uns objectius per assolir la tercera fase.

El ROI és el Return of Investment (ROI) o Retorn de la Inversió. ROI = (Benefici – Inversió) / Inversió x 100
Per això es comença a parlar de ROR, Retorn de les relacions. ROR = (Benefici – Inversió) + augment de la percepció de marca / Inversió x 100

Face 3 – Dissolució: la comunitat ha aconseguit els seus objectius.

Alternativa per la seva continuació – Creació d’una editorial amb interessos empresarials. Edició d’una revista amb subscripció de pagament on, les persones adscrites, rebrien informació d’interès per la seva empresa.

Obertura a la participació de nous col·laboradors amb transformació i adaptació del projecte inicial.

Recerca de finançament o de clients.

  1. Qui?

El CM, jo, acceptant col·laboracions puntuals.

Creació d’un equip de treball si iniciem un pla d’empresa a la fase 3.

  1. On? Xarxes socials:

Què (vull explicar): Informació relativa a la qualsevol activitat creativa amb un objectiu artistic i/o cultural amb perspectiva individual. Prioritat per les persones de més a prop, però es poden tenir present les iniciatives (activitats) d’arreu d’espanya o el món (A 1 de cada 5 informacions).

Com, cada quan i on (ho vull explicar)

Web: entrevistes i conclusions generades al facebook. 1 al més. Per generar debat i respostes hi incorporaré una pregunta o un comentari a l’apartat de comentaris.

Revista: recull del material. Cada 6 mesos.

Facebook: espai informal. 1-2 a la setmana mínim.

Twitter: antena de notícies relativa a la web. 1-2 a la setmana mínim.

Pla en cas de crisis

Es penjarà una notificació de suspensió temporal i es plantejarà una enquesta per conèixer la opinió (no més de 3 preguntes obertes). Es reestructurarà el projecte en base a les respostes dels lectors i dels col·laboradors. Es marcarà una data d’inici i es farà promoció de la transformació. En cas de necessitar finançament per no desaparèixer es plantejarà un projecte subvencionat amb micro mecenatge. Ex. Verkami.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s